Sosiale medier strategi

Markedsføring på i sosiale medier blir mer og mer aktuelt, og sosiale medier gir deg en unik mulighet for å kommunisere med målgruppen din gjennom hele kundereisen.

En voksende andel av norske bedrifters annonsekroner brukes på Facebook, og Instagram blir et stadig viktigere verktøy for salg og markedsføring. Dette betyr at konkurransen øker.

For å sikre effekten av annonsene dine, krever det at du vet mer om målgruppen din enn noen gang tidligere.  

Sørg for at annonsene dine er relevant for din målgruppe

Sosiale medier er en effektiv kanal til å drive trafikk til nettsiden. Med noen små justeringer kan du sikre at du treffer med målrettingen av dine annonser. Bygg dine egne segmenter og sett opp annonser basert på hvor i kundeforholdet brukerne dine er. Det er viktig at du har klart for deg hvor dine kunder er og hvilken kanal som vil gi deg størst effekt. Hvis ikke dine kunder er på Instagram, bør du kanskje rette dine annonsekroner mot markedsføring på Facebook.

Vi tilbyr ulike tjenestepakker for deg som ønsker å få mer ut av din annonsering i sosiale medier.

Hvordan komme i gang med markedsføring i sosiale medier

Vi starter med en workshop hvor vi sammen med deg ønsker å:

  • Avklare formål – Hvordan skal din markedsføring i sosiale medier best tjene dine målsetninger?
  • Definere strategi, basert på formål – Hvilke sosiale medier egner seg best for din markedsføring?
  • Se på hvilke muligheter dere har med markedsføring i de ulike kanalene – styrker og svakheter
  • Se på hva dere trenger å ha på plass for å komme raskt i gang med markedsføringen.
  • Facebookside
  • Instagramprofil
  • Annonsekonto
  • Tilganger
  • PMD (tredjepartsapplikasjoner som gjøre jobben med annonseadministrasjon enklere)
  • Google Tagmanager

Implementering av markedsføring i sosiale medier

Du har klart for deg hva dere ønsker å formidle, men trenger en ekstra hjelp for å få det hele gang.

Vi hjelper dere med å:

  • Strukturere annonsekonto(er) og sider
  • Business Manager      
  • Implementere audience pixel
  • Implementere conversion pixel(er)
  • Sette opp regler for audiences
  • Sette opp PMD  - og ordne med tilganger

Hvordan kan du selv administrere din markedsføring i sosiale medier

Vi gir deg opplæring i hvordan du selv administrerer dine annonser i dine sosiale medier. Vi viser deg hvordan du kan:

  • sette opp nye kampanjer
  • jobbe med targeting
  • sette opp segmenter
  • jobbe med ulike kampanjetyper
  • jobbe med budtyper og strategi

Oppfølging

Vi ønsker å være en sparrepartner for våre kunder, og regelmessig oppfølging og rapportering kan bidra til å utvikle strategi og sørge for at din markedsføring i sosiale medier leverer optimalt.

Med oppfølging har vi som målsetning å:

  • Optimalisere markedskanalen
  • Holde dere oppdatert på nye produkter og tjenester
  • Teste ut flere løsninger
  • Se på hvordan vi kan kombinere flere markedskanaler
  • Alltid være tilgjengelige til å svare på spørsmål