Gå til innhold
Søk

Problemet

Utfordringen til Boen på nett er å klare å skape "ferdigkjøpte kunder". Boen selger kun via forhandlere, og må derfor påvirke forbruker til å gå i butikken og etterspørre Boen gulv. Dette er krevende og vi måtte derfor finne metoder for å lage "merkevarekroker" fra nettsiden til forbruker, slik at kunden etterspurte Boen i butikk og ikke lot seg påvirke til å velge andre merker.

Løsningen

Løsningen ble et nettsted som har fokus BÅDE på å inspirere brukeren via en stilguide, OG til å gjøre det enkelt å finne et gulv tilpasset dine behov. Gjennom en produktvelger, lar vi brukeren gjøre mange valg slik at vi "hekter" på egenskaper ved produktet. Disse egenskapene knytter brukeren opp mot et Boen gulv og målet er at man skal skrive ut et produktark og gå til forhandler å kjøpe. Resultatet så langt viser at dette fungerer. Svært mange (2-3%) gjennomfører hele produktguiden og printer ut produktark. 

"Vi har behov for en kompetent og leveringsdyktig samarbeidspartner på web. Vi har hatt flere større prosjekter kjørende på samme tid, til dels med komplekse utfordringer i forhold til funksjonalitet og brukerbehov. Netlab har hele veien vært gode rådgivere på de områdene vi har trengt hjelp.

En av våre utfordringer er å inspirere og engasjere forbruker slik at de kjøper våre produkter i butikk. Her har Netlab vært en bra sparringspartner som har kommet med ideer og konsepter som vi nå ser skaper resultater. Vi kan absolutt anbefale Netlab som en langsiktig samarbeidspartner innenfor digitale tjenester."


– FINN ROGER OPEDAL, Marketing Director

Digital verdiskaping for internasjonal merkevare

Boen blir stadig mer digitale i sin arbeidsmetode. Siden relansering av nettsidene i 2014, er det blitt gjennomført brukertester og analyser. Brukertesten har avdekket forbedringspotensialet på enkelte området, noe som har ført endringer på viktige brukeroppgaver på Boen´s nettsider. Blant annet er det gjort justeringer på hvordan kunden finner sitt gulv.

Hjelp til valg av riktig gulv

Høsten 2015 ble det digitale verktøyet "FloorFinder" relansert på Boens nettside. Brukertest gjort på verktøyet, avdekket at mange slet med å forstå funksjonaliteten. Den nye løsningen setter brukeren i fokus og gjør det lettere å velge et gulv som passer i ditt hjem.

I den gamle løsningen ble kunden tvunget til å ta stilling til hvilken stil de ønsket/hadde i sitt hjem, før de fikk se et konkret gulv. Selv om stil og interiør fortsatt er sterkt representert på Boens nettsider, er det nå lettere å finne det produktet du ønsker å kjøpe.

produktliste

En tydelig produktliste med filtreringsmuligheter gjør det enkelt å finne et gulv som passer hjemme hos deg.

floorfinder

Den nye ”FloorFinder” gjør det mulig å se gulvet du har valgt i et rom som ligner det rommet du selv skal pusse opp. Produktarket kan printes ut, slik at du er sikker på at du får riktig gulv når du skal kjøpe dette hos en forhandler.